dinsdag 28 oktober 2014

Bakken met Laura!

Halloooi!

Vandaag ga ik met jullie een cake bakken. Niet een gewone cake maar een regenboog cake wel te verstaan. Ik was dus twee weken geleden jarig. En bij ons op het werk is het altijd leuk als je dan de eerst volgende keer trakteert. Super leuk natuurlijk. Ik ben gelijk naar de winkel gegaan en ben aan het bakken gegaan. Natuurlijk heb ik het voor jullie vast gelegd in foto's. 


Wat heb je allemaal nodig?
♥ Boerencake mix.
♥ Roomboter.
♥ Kleurstof stiften.
♥ Vanille suiker.
♥ Smelt Chocolade.
♥ Eieren.


Ik begon met het voorverwarmen van de oven, en zetten daarna gezellig een muziek je op. Want ja wat is bakken nou zonder muziek. Ik vind het zowizo fijn om muziek om me heen te hebben. En zeker als ik alleen thuis ben. Ik had dan ook muziek van het festival Hardbass opstaan. Ffe lekker knalluhh. 



Toen de oven aan stond kon ik echt beginnen. Ik pakte de boter en die moest ik natuurlijk eventjes afwegen. En elke keer stukken afsnijden of genoeg te krijgen.  Wat ik daarna gelijk deed was het zachtkloppen van de boter. Totdat de boter helemaal romig eruitzag.


De boter was zacht, Nu kan ik echt verder met het maken van het beslag. Want we zijn er nog niet. Ik gooide de boerencake mix erbij. Vervolgens pakte ik een pakje. En maakte ik de eieren open. Dit doe ik in een apart schaaltje omdat je nooit zeker weet of de eieren goed zijn. En uit ervaring kan ik vertellen dat als je een ei open maakt boven een mix en hij is rot dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Maar goed ik dwaal af. ik had ook nu de eieren erbij gedaan. Nu kon het mixen beginnen. Ik mixte het mengsel tot een glad beslag.


Nu een normaal persoon het beslag in een bakvorm giet. Ik doe dit niet. Ik pak 5 verschillende bakjes. Ik verdeel het beslag over de 5 bakjes. Nu ik dit verdeeld heb pak ik de kleurstof erbij. Ik kijk op de achterkant welke kleuren ik kan maken. En welke kleuren ik in de cake wil hebben. Goed ik had de kleuren uitgekozen. Nu deed ik een paar drubbeltjes in de bakjes. natuurlijk wel verschillende kleuren. En toen maar roeren en roeren. Tot het beslag veranderde van kleur. Ook heb ik deze kleuren gemengd. Zo krijg je nog meer verschillende kleuren. Leuk! De kleuren waren uitgekozen. Het beslag was gemengd. Nu ik het beslag helemaal klaar had kon ik het in de bakvorm gaan doen. Ik deed dit bakje voor bakje, laagje voor laagje. zo krijg je het regenboog effect. Wat je natuurlijk ook niet moet vergeten is de bakvorm invetten. Je kan het invetten met bakspray maar ik koos op de ouderwetse manier en smeerde de bakvorm in met het overgebleven stukje boter!




De bakvorm is ondertussen gevuld en nu dus ook klaar om de oven in te gaan. Zo gezegd zo gedaan. mijn cake stond nu in de oven. Mijn cake gaat voor 60 minuten in de oven.  En nu maar wachten. 60 minuten later ging het wekkertje. Mijn cake was eindelijk klaar. ik prikte er met een saté prikker in om te kijken of hij gaar was. En gelukkig hij was gaar. Hij was nogwel een beetje nat van binnen dus heb ik de cake nog 10 min in de oven laten staan. Terwijl de oven afkoelde. Nu de cake volledig klaar was haalde ik hem uit de bakvorm en liet ik hem nog afkoelen op een broodplank.

Nu is de cake klaar. Nu is het tijd voor de versiering. Ik ging chocolade smelten. Dit deed ik met een pannetje water met daarop een kommetje met chocolade. Zo liet ik het smelten. De gesmolten chocolade heb ik eroverheen gegooit en laten afkoelen. Zo heeft mijn cake een lekker krokante chocolade laagje gekregen.

Dit was mijn manier van een cake bakken. Als jullie mijn recept een keer gebruiken maak foto's en stuur ze naar mij op mijn instagram www.instagram.com/laurapunte

Lots of loveeee
Laura

1 reacties:

Zoeken in deze blog

© A blog about..., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena